Servírovacia teplota
7 °C
Obsah alkoholu (% obj.)
4,7 %
Autor receptúry
Jan
Špaček
Vrchný sládok
Zdeněk
Lux
Horkosť
26 BU
Farba
16 EBC
Pôvod
V Prahe
na Smíchove
jedenactka-big.png

Staropramen Jedenástka

Ležiak Staropramen 11° získal, použitím 3 druhov sladu a 7 druhov chmeľu, unikátnu zlatistú farbu a príjemnú chmeľovú vôňu.

cena-zlata-pecet.png cena-beer-challenge.png

História piva Staropramen 11

1.

Sen o novom druhu

Podsládek pivovaru Staropramen Jan Špaček mal už od čias, kedy ešte trávil čas v školskej lavici, sen. Chcel uvariť svoje vlastné pivo, ktoré by obohatilo tradičné druhy smíchovského pivovaru o novú chuť. A v jeho prípade nezostalo len u snov. Prvú várku podľa svojej receptúry uvaril v roku 2010.

2.

Bude to jedenástka, ale inak

Pri rozhodovaní o novom druhu mali v pivovare jasno. Na trh chceli uviesť vlastnú jedenástku, ale rozhodli sa ju uvariť po svojom. A tak namiesto receptúry, ktorá sa používa na výrobu desaťstupňového piva Staropramen Svetlý a dvanásťstupňového piva Staropramen Ležiak, vytvorili receptúru úplne novú a unikátnu.

3.

Inovácia a tradícia idú ruka v ruke

Ako to už pri vysnívaných projektoch býva, hlavný sládek novej jedenástky Jan Špaček nechcel nechať nič na náhodu. Pri príprave prvej várky použil hneď sedem druhov chmeľu a tri druhy sladu. Navzdory netradičným surovinám ale chcel zachovať tradície Staropramenu. Rozhodol sa tak pre typickú technológiu štvornásobného chmelenia.

4.

Odvážna receptúra

A že sládek vedel, čo robí, sa hneď ukázalo. Netradičné použitie karamelového sladu v spojení so svetlým pivom a klasickejším českým a bavorským sladom pivu dodalo zaujímavú chuť a vôňu. Hneď pri prvej ochutnávke bolo jasné, že pivo je unikátne. Jemne karamelový nádych, po ktorom nasleduje horkosladká chuť k jeho pitiu priam núkal.

5.

Podarilo sa!

Ako sa pri novom druhom patrí, najprv ho museli otestovať tí najpovolanejší. Hneď po prvej várke sa pivovarníci zhodli. Nové pivo sa podarilo. Výborne dopadli aj slepé testy, kde sa nové pivo tešilo mimoriadnej obľube. A tak padlo rozhodnutie. Je čas predstaviť novú jedenástku zákazníkom.

6.

Nová jedenástka žne úspechy

Len čo sa nová jedenástka dostala na trh, zákazníci si ju vzali za svoju. Svedčil o tom ako záujem v podnikoch, tak ich reakcia na slávnostnom uvedení, kde ho predstavoval priamo Jan Špaček. Úspech na seba nenechal dlho čakať ani v súťažiach. Hneď v nasledujúcom roku po uvedení na trh vyhral prvnú cenu vo svojej kategórii v súťaži Pivní pečeť a rovnaké ocenenie získal v roku 2015 v súťaži České pivo.

7.

Jedenástka patrí ľuďom

A ako je to dnes? Dopyt po jedenástke stále narastá, najmä po tej tankovej a sudovej. Z toho má sládek a tvorca tohto piva Jan Špaček najväčšiu radosť. Podľa neho to pivu totiž najviac svedčí práve tam, kde je oňho najväčší záujem. Jeho chuť totiž najviac vynikne práve v krčme.

VYBER SI PIVO

smichov-slider.png
jedenactka-slider.png
lezak-2017-slider.png
nefiltr-2017-slider.png
sp-granat-new.png
cerny-2017-slider.png
nealko-2017-slider.png
Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím cookies pro váš optimální zážitek. Další informace.